måndag 10 november 2008

Veckan som gått

Veckan som gått har varit bra för Liverpool. Dom har inte förlorat denna veckan och det är bra fast dom hade ju lite tur mot Atletico Madrid men jag tycker endå att dom förtjänade oavgjort efter Aggers alla missar i matchen. Äntligen gjorde Keane mål också och det var två riktigt fina mål. Keane har varit bra i matcherna men inte gjort några mål men nu kom det och att det blev två mål var ju ännu bättre.

Många rykten har kommit och gått denna veckan också om Benitez ska skriva på nytt kontrakt eller inte och att Bentley kanske ska gå till Liverpool i januari men det är inte särskilt troligt i och med att Tottenham har kommit igång ordentligt nu efter tränarbytet. Men en spelare som imponerar och imponerar på mig är Gonzalo Higuain i Real Madrid. Higuain gjorde fyra mål för Real i förra matchen och jag tycker det skulle vara ett alldeles ypperligt nyförvärv till Liverpool i januari.

Det var ett toppmöte i helgen också och det var mellan Arsenal och Manchester United och det var Arsenal som gick segrande ur den matchen med en 2-1 vinst och det är bra för Liverpool för då är både Arsenal och United fortfarande bakom Liverpool. Chelsea går knappt att stoppa i år dom bara vinner och vinner och igår var det dags igen mot Blackburn så blev det seger med 2-0 på bortaplan för Chelsea.

Liverpool ligger fortfarande på 2:a plats i ligan men med dåligara målskillnad än Chelsea. Liverpool möter i nästa match Tottenham borta igen i ligacupen det är bara och säga lycka till och se till att ta revanch nu Come On You REDS!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är ett Liverpool-fan som följer din blogg så ofta jag kan. Och det gör jag för att jag tycker att du skriver bra och intressant.

Det enda dåliga med denna blogg, tycker jag, är att att den inte uppdateras så mycket. Ju fler inlägg du skapar, desto fler besökare kommer du få.

/Jim

Gais_Liverpool sa...

tack så mycket för din åsikt!!!