måndag 22 december 2008

Bedöm Mig efter säsongen


Med sitt femte mål för säsongen ordnade den irländske landslagsmannen med en poäng till Liverpool och viftade även bort allt prat om hans förbannelse sedan han kom till klubben i somras.

"Jag är inte alls frustrerad" sa Keane. "Jag skulle tro att det enda jag blir frustrerad över är när personer utanför fotbollsklubben pratar om saker som har med mig att göra därför att de försöker att skapa något som inte ens existerar."

"Jag har redan sagt att jag kommer att göra mål för klubben och jag skulle föredra att bli bedömd efter säsongens slut och inte nu i december."

Keanes löpning och mål innebar en kvittering igår efter att Robin Van Persie inledningsvis gett Arsenal ledningen.

Den fd Tottenhamanfallaren tror att poängen var väldigt viktig för Benitez manskap men ansåg även att målet var speciellt trevligt för honom själv att göra mål på sina gamla rivaler.

"För mig personligen så är det alltid trevligt att göra mål på Arsenal, framförallt då jag var rätt utbuad innan målet."

"Jag kunde förvänta mig något sådant som en gammal Tottenhamspelare, så det var härligt för mig att få göra mål på dem."

"Men det är alltid trevligt att göra mål, framförallt när det innebär att man kommer tillbaka in i matchen."

"Det var viktigt för oss att kvittera när vi gjorde därför att det kan vara svårare att ta sig tillbaka ju längre in i matchen man är."

"Men vi reagerade på precis rätt sätt när vi hamnade i underläge och efter det så kunde vi ha fortsatt och vunnit matchen."

"Det var en sådan tuff match och sett till det stora hela så måste vi vara nöjda med poängen vi tog, därför att Arsenal på bortaplan aldrig kommer att vara någon lätt match för någon."

"Vi dominerade tidvis matchen men fotbollen är sådan att det t o m kan vara svårare att spela mot tio man än vad det är att spela mot elva."

"Så blev det verkligen nu för att Arsenal backade hem på rätt sida bollen och tillät oss ha det mesta av bollinnehavet, men vi lyckades inte skapa så många möjligheter."

"Jag tyckte inte att något av lagen hade några riktigt klara chanser förutom de bägge målen."

Källor: lfctv, www.liverpoolfc.nu

Inga kommentarer: